Tajemniczy Klient

Tajemniczy Klient

Słowo kryzys jest stosowane teraz często jako wymówka dla wszystkich problemów marek i przedsiębiorstw. Zwłaszcza te prowadzące działalność usługową stawiają czoła ciężkim czasom. Jednak nie wszyscy pracodawcy są gotowi wrzucać wszystkie kłopoty do jednego worka. Szukają dla nich rozwiązań, a przede wszystkim wymagają poznać ich właściwe źródło. Wtedy także sięgają po badania sondażowe, a mystery client pojawia się obok nich w spółce i dyskretnie testuje pracowników. Test ten dokonuje się właśnie pod kątem jakości obsługi klienta. Wykonano badania, z których jednoznacznie wynika, że utrata klienta jest spowodowana najczęściej niską jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba może poinformuje o tym fakcie dość wielką grupę znajomych. Nie jest to pewnie efekt kuli śniegowej, lecz negatywny marketing szeptany jest w stanie zaszkodzić każdej firmie. Rosnąca rola mediów społecznościowych powoduje, że niezadowoleni przekazują negatywną informacje dużo dalej i szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Tajemniczy klient pojawia się więc w korporacjach jeszcze częściej, a pracownicy są do tego standardu testowania przyzwyczajeni i nie robi to u nich poważniejszego dyskomfortu, choć wciąż pojawiają się dyskusję nad etyczną oceną takiego badania. Mystery shopping to potwierdzona już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi obowiązujące w poszczególnym podmiocie gospodarczym. Pozwala także ocenić stopień wykonywania tych standardów przez pracowników, co w efekcie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości.


Ocena: 5/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 21 (ostatnio: 21.05.2018 19:49:43)
  • yahoo: 4 (ostatnio: 12.06.2016 05:31:42)

Podlinkuj wpis:

Dodaj komentarz